Zakup Octawii III jakieś alternatywy ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • SS
    RS
    • 2010
    • 16209
    • Superb III (3V3)

    #76
    Zamieszczone przez bubuDE
    nawet bez oglądania modelu numer 3 w realu zamówiłem to auto
    i to jest miłość :wink:
    Pisał Sebastian

    Komentarz

    • leszekmw
      RS
      • 2005
      • 5356

      #77
      Zamieszczone przez dede_adam
      Jezdzilem tez nowiutkim 508 i jedyna rzecz ktora mnie
      zasmucila/zaszokowala to wlasnie trzeszczace plastiki drzwi,
      najbardziej podczas otwierania i zamykania uchwyt na drzwiach
      identyczna rzecz w glk..., kiedyś pisałem , przebieg znikomy.., ale to bezproblemowo można zlikwidować . co nie oznacza oczywiście że troszkę kiszka takie skrzypienie..
      i potwierdzasz niezłą jakość francuzów..
      ależ ta nazwa mi się kojarzy...

      :spioch

      bubuDE, jako auto do fajnego zapierdzielania i przy okazji powożenia rodzinki to jest to chyba faktycznie najlepsza opcja na rynku i to ni podlega dyskusji..
      sam bym z chęcią kupił..


      Zamieszczone przez dede_adam
      na ktorym tylko olej i filtr wymieniaja- zaplacilem 1180zł :/
      jesteś pewien że tylko za to ?
      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
      GVI 1.4TSI
      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

      Komentarz

      • perfex
        L&K
        • 2005
        • 1117

        #78
        Zamieszczone przez marlej108
        dobry samochod francuski... czy to mozliwe...? Przeciez wiadomo, ze tylko niemiecki, albo japonski, no albo chociaz jak Skoda czy Seat - udawany niemiecki,

        Po prostu o tych samochodach nic zupelnie nie wiem, i troche strach wybulic sporo kasy na samochod na "f"... .
        Jezdzilem i posiadałem ładnych parę lat auta PSA i uważam że to dobre auta. Oczywiscie nie idealne i orgiastyczne (ale żadne popularne auto takie nie jest) ale dobre. Nie gorsze niż vag. Pod względem silników diesla, stylistyki i komfortu-lepsze. Tam jeżeli coś się psuje to pierdoły a w vag pierdoły są OK a jak sie psuje to konkretnie, co kto lubi :szeroki_usmiech
        W każdym razie jeżeli auto spełniałoby moje konkretne oczekiwania to miałbym w nosie czy ono ma znaczek lwa czy kury na masce
        Pozdrawiam
        perfex

        Octavia HTP

        Komentarz

        • Basik_
          Rider
          • 2013
          • 667

          #79
          Zamieszczone przez leszekmw
          bubuDE, jako auto do fajnego zapierdzielania i przy okazji powożenia rodzinki to jest to chyba faktycznie najlepsza opcja na rynku i to ni podlega dyskusji..
          sam bym z chęcią kupił..
          Właśnie takiego auta szukałem teraz dla swojej rodziny. bubuDE mam nadzieję, że ze mną będzie podobnie.
          Moja biała jak welon dziewicy O3 vRS

          Komentarz

          • dede_adam
            L&K
            S_OCP Member
            • 2004
            • 1449

            #80
            Zamieszczone przez leszekmw
            Zamieszczone przez dede_adam
            Jezdzilem tez nowiutkim 508 i jedyna rzecz ktora mnie
            zasmucila/zaszokowala to wlasnie trzeszczace plastiki drzwi,
            najbardziej podczas otwierania i zamykania uchwyt na drzwiach
            ...
            Zamieszczone przez dede_adam
            na ktorym tylko olej i filtr wymieniaja- zaplacilem 1180zł :/
            jesteś pewien że tylko za to ?
            Były też "czynności serwisowe" za ~ 450zł :szeroki_usmiech

            Komentarz

            • Panoramix
              Ambiente
              • 2009
              • 125

              #81
              Hej

              Za przed zakupem O3 byłem w wyborze pomiędzy Insignią, Mondeo, Megane i I40.

              Insignia - ciężka jak jasny gwint, do tego żeby się zbierała jak 1.8 TSi trzeba brać 2.8 V6 turbo - jak zobaczyłem ile to spala to z krzesła spadłem, jechało mi się fatalnie.

              Mondeo - znowu silnik 2.0 Ecoboost 240KM nie daje takiej samej frajdy głównie z powodu masy, co do zawieszenia - ktoś tu wcześniej wspominał, że czuł się pewniej w mondeo niż w skodzie - ja mam opcję sportowego zawieszenia - ford faktycznie lepiej wybiera polskie dziury, w środku jest bardziej miękko ale już w zakrętach przy dużych prędkościach ja się czuje pewniej w mojej O3, do tego spalanie - masakra.

              Megane - super wygodny, 260 konna wersja jest naprawdę szybka i ma przystępną cenę. Auto przegrało właściwie małą pojemnością i ogromnym zużyciem paliwa (coś za coś ale aż na tyle mnie nie stać) - zawieszenie w wersji 260KM jest twarde ale pomimo tego jak to francuzem jeździ się baardzo wygodnie.

              i40 - w ofercie brak silnika, który by jeździł, jak dla mnie zbyt kosmiczne wnętrze.

              Co do wnętrza - jak dla mnie jest to kwestia gustu - ja np lubię spartańskość w skodzie, nie chcę mieć za dużo bajerów. Nie zauważyłem jakiś wielkich różnic pomiędzy jakością wykończenia w podanych autach (miałem nawet ostatnio na żywo obmacać nową A6 - plastiki dokładnie te same co skoda - nawet faktura taka sama).
              Wnętrze trzeba ocenić samemu i wybrać co się komu podoba - mnie się w skodzie podoba.
              Jeździłem O2 FL - nie miałem problemów z trzeszczeniem plastików ani złym spasowaniem w O3 mam podobne odczucia.
              O3 jeździ mi się bardzo dobrze, jedyne czego mi brakuje to 4x4.

              Mały Offtop - jak chce się przejechać czymś naprawdę nieprawdopodobnie wygodnym poszukajcie Citroena C6 ... ani BMW ani Mercedes nie daje takiej wygodny IMHO - niestety już nie produkowany.
              "Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."

              Komentarz

              • leszekmw
                RS
                • 2005
                • 5356

                #82
                Zamieszczone przez Panoramix
                (miałem nawet ostatnio na żywo obmacać nową A6 - plastiki dokładnie te same co skoda
                klient ma tą nową a6 i uważam że te w O3 są nawet troszkę lepsze.
                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                GVI 1.4TSI
                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                Komentarz

                • greg505
                  L&K
                  • 2013
                  • 1239

                  #83
                  Zamieszczone przez Panoramix
                  Hej

                  Za przed zakupem O3 byłem w wyborze pomiędzy Insignią, Mondeo, Megane i I40.

                  Insignia - ciężka jak jasny gwint, do tego żeby się zbierała jak 1.8 TSi trzeba brać 2.8 V6 turbo - jak zobaczyłem ile to spala to z krzesła spadłem, jechało mi się fatalnie.

                  Mondeo - znowu silnik 2.0 Ecoboost 240KM nie daje takiej samej frajdy głównie z powodu masy, co do zawieszenia - ktoś tu wcześniej wspominał, że czuł się pewniej w mondeo niż w skodzie - ja mam opcję sportowego zawieszenia - ford faktycznie lepiej wybiera polskie dziury, w środku jest bardziej miękko ale już w zakrętach przy dużych prędkościach ja się czuje pewniej w mojej O3, do tego spalanie - masakra.

                  Megane - super wygodny, 260 konna wersja jest naprawdę szybka i ma przystępną cenę. Auto przegrało właściwie małą pojemnością i ogromnym zużyciem paliwa (coś za coś ale aż na tyle mnie nie stać) - zawieszenie w wersji 260KM jest twarde ale pomimo tego jak to francuzem jeździ się baardzo wygodnie.

                  i40 - w ofercie brak silnika, który by jeździł, jak dla mnie zbyt kosmiczne wnętrze.
                  ciekawe, bo bralem dokladnie te same auta pod uwage
                  u mnie byl jeszcze na liscie ix35, ale odpadl z tego samego powodu co i40, po za tym byl straaaasznie glosny podczas jazdy (1.6 gdi)
                  Black magic

                  Komentarz

                  • paweł2
                    L&K
                    • 2010
                    • 1405

                    #84
                    Zamieszczone przez Panoramix
                    przed zakupem O3 byłem w wyborze pomiędzy Insignią, Mondeo, Megane i I40.
                    Ja bym bral 508 2.0HDI.
                    Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                    Komentarz

                    • Panoramix
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 125

                      #85
                      Mnie się wydaje, że każdy podchodzi do tego indywidualnie - ja opisałem to, co przeważyło u mnie.

                      Generalnie z tego co ja się orientuje na temat Peugeotów (z dośw. kolegi):

                      - koszty serwisowania - średnia półka, tragedii nie ma.
                      - awaryjność - przeciętna - zresztą które auta są teraz jakoś masakrycznie awaryjne.
                      - dobre silniki

                      Ogólnie jeżeli auto się podoba i cena jest niezła to ja bym brał - mnie się np. peugeoty nie podobają - ale jak wspomniałem to kwestia gustu.
                      "Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."

                      Komentarz

                      • leszekmw
                        RS
                        • 2005
                        • 5356

                        #86
                        peżoty , renówki i citroeny maja jeszcze tą zaletę ze nie znają problemów z rdzą.
                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                        GVI 1.4TSI
                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                        Komentarz

                        • SS
                          RS
                          • 2010
                          • 16209
                          • Superb III (3V3)

                          #87
                          jest, tu na forum temat o Renault Megane GT 220 za niecałe 90tyś, chyba w maksymalnym wyposażeniu. Dla mnie sprawa byłaby prosta. Skoro mogę mieć auto silnikiem zbliżone do VRS za dużo mniejsze pieniądze
                          Pisał Sebastian

                          Komentarz

                          • ukuk
                            Rider
                            • 2010
                            • 699

                            #88
                            [quote="marlej108"]
                            Zamieszczone przez leszekmw
                            marlej108Tylko, ze za te 78k mialbym to benzynowe dziwadlo 1.6 thp 156 kucy a wiec primo - ja tyle koni nie potrzebuje, a secundo boje sie, ze ten silnik to taki sam wynalazek jak 1.4 / 1.8 tsi w Skodzie i VAG
                            Marlej... tez bym bral 508 - wnetrze, jazda, komfort to jest zupelnie inna galaktyka w porownaniu do O3, jednak silnik 1.6 THP to jest zlo totalne... niestety.

                            Czesto co 30-60 tys trzeba przyjezdzac po nowy rozrzad, do tego zdarzaja sie inne problemy silnikowe. dramat... a koncern nic sobie z tego nie robi. Juz mialo byc niby poprawione a dalej nowe auta maja problemy z dokladnie z tym samym. Gdyby nie ten bubel sam bym zakupil 508-ke.

                            Komentarz

                            • gomar
                              Rider
                              • 2012
                              • 480

                              #89
                              Zamieszczone przez leszekmw
                              peżoty , renówki i citroeny maja jeszcze tą zaletę ze nie znają problemów z rdzą.
                              Ja dodam jeszcze, że jeśli zechcesz potem coś z PSA sprzedać po kilku latach to spadek ceny będzie pewnie większy(biorąc pod uwagę obecną sytuację np Lagune np z 2005-2006 roku stoją od około 14 do 20 tyś i są z o niebo lepszym wyposażeniem niż np OI czy OII) . Chyba, że odmieni się los
                              Ja gdybym miał taki dylemat, na pewno nie omieszkałbym odwiedzić salonów różnych marek, kupiłbym bardziej sercem(powiedzmy 70% serca 30 rozumu), bo ostatecznie każde autko będzie się mniej lub bardziej psuło...
                              Powodzenia
                              SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

                              Komentarz

                              • greg505
                                L&K
                                • 2013
                                • 1239

                                #90
                                Zamieszczone przez leszekmw
                                Zamieszczone przez Panoramix
                                (miałem nawet ostatnio na żywo obmacać nową A6 - plastiki dokładnie te same co skoda
                                klient ma tą nową a6 i uważam że te w O3 są nawet troszkę lepsze.
                                Dzis macalem nowego passata i nie moglem uwierzyc jakie kiepskie sa tam plastiki, wszystko ponizej podszybia twarde jak deska, podszybie juz z troszeczke miekszego, ale wciaz gorszego materialu niz o3
                                Black magic

                                Komentarz

                                • Adamo9999
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 9

                                  #91
                                  Dzis macalem nowego passata i nie moglem uwierzyc jakie kiepskie sa tam plastiki, wszystko ponizej podszybia twarde jak deska, podszybie juz z troszeczke miekszego, ale wciaz gorszego materialu niz o3
                                  Czy są gorsze to bym nie powiedział poniżej podszybia owszem są gorsze plastiki bo twarde ale te twarde sprawiają wrażenie lepszych niż te w O3 nawet dużo , a po za tym można zamówić sobie szczotkowane prawdziwe aluminium ( w Highline to standard). wnętrze ogólnie sprawie lepsze wrażenie

                                  Komentarz

                                  • padero
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 369
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    #92
                                    To chyba każdy przed zakupem OIII brał pod uwagę podobne auta, ja oglądałem I40 i Optimę, jednak brak fajnych silników i duża utrata wartości zdyskwalifikowała dla mnie te auta, brałem również pod uwagę C5, bardzo ładne i dostojne auto ale jednak coś mi tam nie pasiło, Golf też bardzo ładny ale za mały, Passat w moim konfigu trochę przekroczył budżet, no i wybór padł na OIII, wygrał rozsądek
                                    Moja OIII: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69729

                                    Komentarz

                                    • redfoxik
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 22

                                      #93
                                      Zamieszczone przez Panoramix
                                      Insignia - ciężka jak jasny gwint, do tego żeby się zbierała jak 1.8 TSi trzeba brać 2.8 V6 turbo - jak zobaczyłem ile to spala to z krzesła spadłem, jechało mi się fatalnie.
                                      Miałem Insignię 2.0 Turbo 220KM w wersji Sport i tak - ciężka, w mieście mało poręczna, największy minus dla mnie - automat, strasznie spowalniał to auto (tak jak w 2.8T) i podnosił spalanie - to wady. Plusy - wyciszenie wnętrza, xenony (rewelacyjne) , fotele AGR z wentylacją, niesamowity (jak dla mnie - przeważnie jeżdzę kompaktami) komfort podróżowania w trasie(większy niż w E39 540i) i tam też dobra dynamika (pow. 100km/g auto ładnie się zbierało), regulacja zawieszenia flexride, napęd 4x4 w którym po włączeniu przycisku sport 90% mocy kierowało się na tył . Bose. Kultura pracy 2 litrowego silnika.
                                      Największe wady to automat i w związku z nim spalanie i mułowatość przy ruszaniu największe i jak dla mnie dyskwalifikujące wady - ale bez niego z tym silnikiem i wyposażeniem kupił bym takie auto szczególnie, że po liftingu dostaje się lepszy silnik 2.0 250km z bezpośrednim wtryskiem , który pali w końcu do przyjęcia - średnio 10litrów/100, zawieszenie Hiperstrut , hamulce Brembo , 4x4 i niższą masę.
                                      Ale takie auto jest już dużo droższe od Octavii :cry:

                                      Komentarz

                                      • Panoramix
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 125

                                        #94
                                        Ja, gdybym mógł decydować sam ( - żona chciała mieć nowe auto na używane było NIE ) - byłoby Subaru Legacy 3.0 H6 sedan .... ale w wersji poprzedniej IMHO to co zrobili z nowego legacy to jakiś koszmarek.

                                        Co zaś do Insigni - ta po facelifcie jest nawet nawet - na ogromny plus - możliwość posiadania stałego napędu 4x4 i ogólnie fajne wyposażenie i duży jego wybór.

                                        Na minus - 250KM, 400nm, 4x4 i ciągle słabiej się zbiera niż Octavia, maaaasaaaaaaa auto waży tyle co Nissan Skyline GTR.
                                        Co zaś do wnętrza - proszę się mną nie kierować - ja lubię maksymalnie spartańskie wnętrza - dodatki drewniane, wstawki metalowe itp są dla mnie całkowicie zbędne. Wnętrze, które rozbudza moje emocje ma Pagani Huarya - i tyle w temacie (a wspominane często w testach, że Skoda to auto bez polotu i twierdzenie, że Modeo i Insignia jest ciekawsza - dla mnie auto z polotem to Porsche 911, Lotus Elise, Pagani Huarya itp - na pewno nie Passat czy A6).
                                        "Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."

                                        Komentarz

                                        • ketivv
                                          L&K
                                          • 2011
                                          • 1155

                                          #95
                                          Zamieszczone przez Panoramix
                                          Co zaś do Insigni - ta po facelifcie jest nawet nawet - na ogromny plus - możliwość posiadania stałego napędu 4x4
                                          Insignia to nie ma czasami Haldex-a ?

                                          Komentarz

                                          • Panoramix
                                            Ambiente
                                            • 2009
                                            • 125

                                            #96
                                            aaaaaaaaaaaaaaaaaaargh ... czytałem kiedyś artykuł, że to stały, po twojej wiadomości poczytałem .... haldex ... buuuu ja lubię stałe 4x4
                                            "Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."

                                            Komentarz

                                            • redfoxik
                                              Classic
                                              • 2013
                                              • 22

                                              #97
                                              Zamieszczone przez Panoramix
                                              Na minus - 250KM, 400nm, 4x4 i ciągle słabiej się zbiera niż Octavia, maaaasaaaaaaa auto waży tyle co Nissan Skyline GTR.
                                              Po lifcie są lżejsze, ostatnio wersja Country Tourer MANUAL , w teście zamiast katalogowego 7,9 osiągnęła 7,2 do setki, lepiej niż w tym samym teście Passat 2.0TSI (210KM) , który miał 7,8s ,

                                              ale co się dziwić jak takie ciężkie kombi waży obecnie 1880kg(rzeczywista waga), a mój hatchback przed liftem prawie 2 tony ops:


                                              Audi A4 allroad, Opel Insignia Country Tourer und VW Passat Alltrack gehen sogar über Stock und Stein – und das durchaus mit Spaß und Stil.


                                              więc nie jest tak źle, sedan i hatchback powinny być lepsze.


                                              I o ile RS zapewne będzie szybszy to 1.8TSI nie bardzo, szczególnie powyżej setki (sedan i hatchback mają wpisane 250km/g jako max)


                                              Insignia to nie ma czasami Haldex-a ?
                                              Oczywiście jest tam Haldex wraz z opcjonalnym (montowanym w wersji Sport) elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (eLSD)

                                              Ale w takiej wersji(250KM, 4x4, zawieszenie OPC, hamulce Brembo) Insignia nie jest raczej konkurentem dla Octavii, ponieważ jest od niej znacznie droższa.

                                              Od "zwykłej" Insigni ,wolałbym na pewno Octavię od 1.8TSI w górę.

                                              Komentarz

                                              • Panoramix
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 125

                                                #98
                                                Miło słyszeć, że jednak producenci zaczynają zauważać, że najlepiej paliwo oszczędza się na małej masie.

                                                Mnie vmax raczej nie pociąga - ostatnio coraz bardziej lubię trasy pełne zakrętów i bardziej liczy się dla mnie to jak się auto zbiera na początku - oczywiście nie traktuję Octavi jako auta wyścigowego / sportowego - nie do tego była budowana (podobnie jak nie wiem skąd u każdego redaktora, prawie każdego magazynu motoryzacyjnego to uparte dążenie do klady D).

                                                Wybór auta to bardzo indywidualna sprawa - u mnie głównie decydowała lekkość, zrywność, pojemność i spartańskość - rozumiane jako brak zbędnych bajerów.

                                                Masa ma jedną zaletę - przy niemieckim autobahnie daje stabilność powyżej 200 :P
                                                "Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."

                                                Komentarz

                                                • piramida
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 12222
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  #99
                                                  Panoramix, skoro wnetrze pasuje ci spartańskie to proponuje subaru oczywiście ze stały napędem :wink:
                                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                  Komentarz

                                                  • nikolakis
                                                    Ambiente
                                                    • 2013
                                                    • 137

                                                    Niestety o3 powyżej 200 nie jest już stabilna, no ale moja jest cięższa.
                                                    '15 O2fl liftback 1,4 mpi 80 km
                                                    '13 O3 liftback 2,0 tdi dsg 150 km
                                                    '10 A4 b6 avant 2,5 V6 tdi 163 km

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...