Zamieszczone przez bubuDE
Zakup Octawii III jakieś alternatywy ?
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez dede_adamJezdzilem tez nowiutkim 508 i jedyna rzecz ktora mnie
zasmucila/zaszokowala to wlasnie trzeszczace plastiki drzwi,
najbardziej podczas otwierania i zamykania uchwyt na drzwiach
i potwierdzasz niezłą jakość francuzów..
ależ ta nazwa mi się kojarzy...
:spioch
bubuDE, jako auto do fajnego zapierdzielania i przy okazji powożenia rodzinki to jest to chyba faktycznie najlepsza opcja na rynku i to ni podlega dyskusji..
sam bym z chęcią kupił..
Zamieszczone przez dede_adamna ktorym tylko olej i filtr wymieniaja- zaplacilem 1180zł :/O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marlej108dobry samochod francuski... czy to mozliwe...? Przeciez wiadomo, ze tylko niemiecki, albo japonski, no albo chociaz jak Skoda czy Seat - udawany niemiecki,
Po prostu o tych samochodach nic zupelnie nie wiem, i troche strach wybulic sporo kasy na samochod na "f"... .
W każdym razie jeżeli auto spełniałoby moje konkretne oczekiwania to miałbym w nosie czy ono ma znaczek lwa czy kury na mascePozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmwbubuDE, jako auto do fajnego zapierdzielania i przy okazji powożenia rodzinki to jest to chyba faktycznie najlepsza opcja na rynku i to ni podlega dyskusji..
sam bym z chęcią kupił..
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmwZamieszczone przez dede_adamJezdzilem tez nowiutkim 508 i jedyna rzecz ktora mnie
zasmucila/zaszokowala to wlasnie trzeszczace plastiki drzwi,
najbardziej podczas otwierania i zamykania uchwyt na drzwiach
Zamieszczone przez dede_adamna ktorym tylko olej i filtr wymieniaja- zaplacilem 1180zł :/
Komentarz
-
-
Hej
Za przed zakupem O3 byłem w wyborze pomiędzy Insignią, Mondeo, Megane i I40.
Insignia - ciężka jak jasny gwint, do tego żeby się zbierała jak 1.8 TSi trzeba brać 2.8 V6 turbo - jak zobaczyłem ile to spala to z krzesła spadłem, jechało mi się fatalnie.
Mondeo - znowu silnik 2.0 Ecoboost 240KM nie daje takiej samej frajdy głównie z powodu masy, co do zawieszenia - ktoś tu wcześniej wspominał, że czuł się pewniej w mondeo niż w skodzie - ja mam opcję sportowego zawieszenia - ford faktycznie lepiej wybiera polskie dziury, w środku jest bardziej miękko ale już w zakrętach przy dużych prędkościach ja się czuje pewniej w mojej O3, do tego spalanie - masakra.
Megane - super wygodny, 260 konna wersja jest naprawdę szybka i ma przystępną cenę. Auto przegrało właściwie małą pojemnością i ogromnym zużyciem paliwa (coś za coś ale aż na tyle mnie nie stać) - zawieszenie w wersji 260KM jest twarde ale pomimo tego jak to francuzem jeździ się baardzo wygodnie.
i40 - w ofercie brak silnika, który by jeździł, jak dla mnie zbyt kosmiczne wnętrze.
Co do wnętrza - jak dla mnie jest to kwestia gustu - ja np lubię spartańskość w skodzie, nie chcę mieć za dużo bajerów. Nie zauważyłem jakiś wielkich różnic pomiędzy jakością wykończenia w podanych autach (miałem nawet ostatnio na żywo obmacać nową A6 - plastiki dokładnie te same co skoda - nawet faktura taka sama).
Wnętrze trzeba ocenić samemu i wybrać co się komu podoba - mnie się w skodzie podoba.
Jeździłem O2 FL - nie miałem problemów z trzeszczeniem plastików ani złym spasowaniem w O3 mam podobne odczucia.
O3 jeździ mi się bardzo dobrze, jedyne czego mi brakuje to 4x4.
Mały Offtop - jak chce się przejechać czymś naprawdę nieprawdopodobnie wygodnym poszukajcie Citroena C6 ... ani BMW ani Mercedes nie daje takiej wygodny IMHO - niestety już nie produkowany."Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Panoramix(miałem nawet ostatnio na żywo obmacać nową A6 - plastiki dokładnie te same co skodaO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PanoramixHej
Za przed zakupem O3 byłem w wyborze pomiędzy Insignią, Mondeo, Megane i I40.
Insignia - ciężka jak jasny gwint, do tego żeby się zbierała jak 1.8 TSi trzeba brać 2.8 V6 turbo - jak zobaczyłem ile to spala to z krzesła spadłem, jechało mi się fatalnie.
Mondeo - znowu silnik 2.0 Ecoboost 240KM nie daje takiej samej frajdy głównie z powodu masy, co do zawieszenia - ktoś tu wcześniej wspominał, że czuł się pewniej w mondeo niż w skodzie - ja mam opcję sportowego zawieszenia - ford faktycznie lepiej wybiera polskie dziury, w środku jest bardziej miękko ale już w zakrętach przy dużych prędkościach ja się czuje pewniej w mojej O3, do tego spalanie - masakra.
Megane - super wygodny, 260 konna wersja jest naprawdę szybka i ma przystępną cenę. Auto przegrało właściwie małą pojemnością i ogromnym zużyciem paliwa (coś za coś ale aż na tyle mnie nie stać) - zawieszenie w wersji 260KM jest twarde ale pomimo tego jak to francuzem jeździ się baardzo wygodnie.
i40 - w ofercie brak silnika, który by jeździł, jak dla mnie zbyt kosmiczne wnętrze.
u mnie byl jeszcze na liscie ix35, ale odpadl z tego samego powodu co i40, po za tym byl straaaasznie glosny podczas jazdy (1.6 gdi)Black magic
Komentarz
-
-
Mnie się wydaje, że każdy podchodzi do tego indywidualnie - ja opisałem to, co przeważyło u mnie.
Generalnie z tego co ja się orientuje na temat Peugeotów (z dośw. kolegi):
- koszty serwisowania - średnia półka, tragedii nie ma.
- awaryjność - przeciętna - zresztą które auta są teraz jakoś masakrycznie awaryjne.
- dobre silniki
Ogólnie jeżeli auto się podoba i cena jest niezła to ja bym brał - mnie się np. peugeoty nie podobają - ale jak wspomniałem to kwestia gustu."Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
Komentarz
-
-
[quote="marlej108"]Zamieszczone przez leszekmwmarlej108Tylko, ze za te 78k mialbym to benzynowe dziwadlo 1.6 thp 156 kucy a wiec primo - ja tyle koni nie potrzebuje, a secundo boje sie, ze ten silnik to taki sam wynalazek jak 1.4 / 1.8 tsi w Skodzie i VAG
Czesto co 30-60 tys trzeba przyjezdzac po nowy rozrzad, do tego zdarzaja sie inne problemy silnikowe. dramat... a koncern nic sobie z tego nie robi. Juz mialo byc niby poprawione a dalej nowe auta maja problemy z dokladnie z tym samym. Gdyby nie ten bubel sam bym zakupil 508-ke.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmwpeżoty , renówki i citroeny maja jeszcze tą zaletę ze nie znają problemów z rdzą.
Ja gdybym miał taki dylemat, na pewno nie omieszkałbym odwiedzić salonów różnych marek, kupiłbym bardziej sercem(powiedzmy 70% serca 30 rozumu), bo ostatecznie każde autko będzie się mniej lub bardziej psuło...
PowodzeniaSPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmwZamieszczone przez Panoramix(miałem nawet ostatnio na żywo obmacać nową A6 - plastiki dokładnie te same co skodaBlack magic
Komentarz
-
-
Dzis macalem nowego passata i nie moglem uwierzyc jakie kiepskie sa tam plastiki, wszystko ponizej podszybia twarde jak deska, podszybie juz z troszeczke miekszego, ale wciaz gorszego materialu niz o3
Komentarz
-
-
To chyba każdy przed zakupem OIII brał pod uwagę podobne auta, ja oglądałem I40 i Optimę, jednak brak fajnych silników i duża utrata wartości zdyskwalifikowała dla mnie te auta, brałem również pod uwagę C5, bardzo ładne i dostojne auto ale jednak coś mi tam nie pasiło, Golf też bardzo ładny ale za mały, Passat w moim konfigu trochę przekroczył budżet, no i wybór padł na OIII, wygrał rozsądek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PanoramixInsignia - ciężka jak jasny gwint, do tego żeby się zbierała jak 1.8 TSi trzeba brać 2.8 V6 turbo - jak zobaczyłem ile to spala to z krzesła spadłem, jechało mi się fatalnie.
Największe wady to automat i w związku z nim spalanie i mułowatość przy ruszaniu największe i jak dla mnie dyskwalifikujące wady - ale bez niego z tym silnikiem i wyposażeniem kupił bym takie auto szczególnie, że po liftingu dostaje się lepszy silnik 2.0 250km z bezpośrednim wtryskiem , który pali w końcu do przyjęcia - średnio 10litrów/100, zawieszenie Hiperstrut , hamulce Brembo , 4x4 i niższą masę.
Ale takie auto jest już dużo droższe od Octavii :cry:
Komentarz
-
-
Ja, gdybym mógł decydować sam ( - żona chciała mieć nowe auto na używane było NIE ) - byłoby Subaru Legacy 3.0 H6 sedan .... ale w wersji poprzedniej IMHO to co zrobili z nowego legacy to jakiś koszmarek.
Co zaś do Insigni - ta po facelifcie jest nawet nawet - na ogromny plus - możliwość posiadania stałego napędu 4x4 i ogólnie fajne wyposażenie i duży jego wybór.
Na minus - 250KM, 400nm, 4x4 i ciągle słabiej się zbiera niż Octavia, maaaasaaaaaaa auto waży tyle co Nissan Skyline GTR.
Co zaś do wnętrza - proszę się mną nie kierować - ja lubię maksymalnie spartańskie wnętrza - dodatki drewniane, wstawki metalowe itp są dla mnie całkowicie zbędne. Wnętrze, które rozbudza moje emocje ma Pagani Huarya - i tyle w temacie (a wspominane często w testach, że Skoda to auto bez polotu i twierdzenie, że Modeo i Insignia jest ciekawsza - dla mnie auto z polotem to Porsche 911, Lotus Elise, Pagani Huarya itp - na pewno nie Passat czy A6)."Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PanoramixNa minus - 250KM, 400nm, 4x4 i ciągle słabiej się zbiera niż Octavia, maaaasaaaaaaa auto waży tyle co Nissan Skyline GTR.
ale co się dziwić jak takie ciężkie kombi waży obecnie 1880kg(rzeczywista waga), a mój hatchback przed liftem prawie 2 tony ops:
Audi A4 allroad, Opel Insignia Country Tourer und VW Passat Alltrack gehen sogar über Stock und Stein – und das durchaus mit Spaß und Stil.
więc nie jest tak źle, sedan i hatchback powinny być lepsze.
I o ile RS zapewne będzie szybszy to 1.8TSI nie bardzo, szczególnie powyżej setki (sedan i hatchback mają wpisane 250km/g jako max)
Insignia to nie ma czasami Haldex-a ?
Ale w takiej wersji(250KM, 4x4, zawieszenie OPC, hamulce Brembo) Insignia nie jest raczej konkurentem dla Octavii, ponieważ jest od niej znacznie droższa.
Od "zwykłej" Insigni ,wolałbym na pewno Octavię od 1.8TSI w górę.
Komentarz
-
-
Miło słyszeć, że jednak producenci zaczynają zauważać, że najlepiej paliwo oszczędza się na małej masie.
Mnie vmax raczej nie pociąga - ostatnio coraz bardziej lubię trasy pełne zakrętów i bardziej liczy się dla mnie to jak się auto zbiera na początku - oczywiście nie traktuję Octavi jako auta wyścigowego / sportowego - nie do tego była budowana (podobnie jak nie wiem skąd u każdego redaktora, prawie każdego magazynu motoryzacyjnego to uparte dążenie do klady D).
Wybór auta to bardzo indywidualna sprawa - u mnie głównie decydowała lekkość, zrywność, pojemność i spartańskość - rozumiane jako brak zbędnych bajerów.
Masa ma jedną zaletę - przy niemieckim autobahnie daje stabilność powyżej 200 :P"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
Komentarz
-
-
Panoramix, skoro wnetrze pasuje ci spartańskie to proponuje subaru oczywiście ze stały napędem :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
Komentarz